domů  >> měřící přístroje  >>

2. zátěžové testery autobaterií a olověných akumulátorů

           1   2 

dolů


 

     model

popis

cena s DPH

1a

 TYT3310

 analogový zátěžový TESTER autobaterií 6 a 12V při zatížení 100A  doprodej
1b

 TYT3311

 digitální zátěžový automatický TESTER autobaterií 12V při zatížení 100A
2a

 TESTBT1

 analogový zátěžový TESTER autobaterií 6 a 12V při zatížení 100A
2b

 TESTBT3

 digitální zátěžový automatický TESTER autobaterií 12V při zatížení 100A
3

 TESTBT4

 digitální zátěžový automatický TESTER autobaterií 12V při zatížení 125A
4

 BT2000

 digitální zátěžový automatický TESTER autobaterií 12V 

 1a 

 2 

 2a 

 2b 

 3 

 4 

TYT3310 TYT3311 TESTBT1 TESTBT3 TESTBT4 BT2000


  TYT3310  analogový zátěžový TESTER 100A pro autobaterie 6 a 12V

 Tímto testerem správně otestujete baterii i mimo auto díky zátěžovému měření, které simuluje stav při startování. Jednoduché zjištění zbývající kapacity a stavu olověných autobaterií s napětím 12 V nebo 6 V, pro kapacity 35Ah a větší. Přístroj má ručkový měřící přístroj s barevnou i číslicovou stupnicí do 16V. Během testu by se měla ručka držet v zeleném poli, pokud je dobrý akumulátor, pokud spadne do žlutého pole, je potřeba baterii dobít. Červené pole značí vybitý nebo špatný, Tímto testerem správně otestujete baterii i mimo auto  díky zátěžovému měření. Tester je napájen z měřené baterie.

doprodej

TYT3310  cena

technická data 
použití    pro olověné akumulátory 6 a 12V
  displej     voltmetr s barevnou  stupnicí 0-16V
  měřicí rozsah     0 - 16V DC
  testovací proud     45A při 6V  
  100 A  při 12V
  doba měření     10 sec. 
  provozní teplota  

  0°C - 55C

napájení  

  z měřené baterie

  rozměry  

  295 x 180 x 60 mm

  hmotnost  

  1,7 kg

  význam barevných polí pro 6V akumulátor
  červené 6V  

  < 4.6V  (špatný nebo vybitý)

  žluté  6V  

  4.6 - 5.8V  (použitelný)

  zelené 6 V  

  5.8 - 7V  (OK)

  význam barevných polí pro 12V akumulátor
  červené 12V  

  < 7 - 9V (špatný nebo vybitý)

  žluté  12V  

  9 - 11.2V (použitelný)

  zelené 6  12V  

  9.4 - 12.8V (OK)

 

 optimální pro zátěžové měření baterie 30 až 500 Ah

 pro 100 - 1000 CCA

  

   Zjištění stavu olověných akumulátorových baterií  6V nebo 12V  

  • Měření napětí při zatížení proudem 100 A. vhodné pro baterie od 30Ah a vyšší
  • Měření nabíjecího napětí (test nabíjecí soustavy) při běžícím motoru.

  • Měření napětí baterie bez zatížení


  TYT3311  digitální zátěžový TESTER 100A pro autobaterie 12V

  Během 10sec zjistíme aktuální stav kapacity akumulátoru, stav je indikován  číslicovým 3 místným LED displejem s barevnými kontrolkami LED (zelená-výborný, žlutá -použitelný, červená-špatný). Poloautomatická digitální zkoušečka k jednoduchému zjištění zbývající kapacity a stavu olověných autoakumulátorů s napětím 12V, pro kapacity od 35Ah a více. Zátěžové měření proudem 100A  po dobu 10 sec. (simuluje podmínky startování). Vhodné pro amatérské i profesionální použití. Tímto testerem správně otestujete baterii i mimo auto díky zátěžovému měření.

TYT3311  cena

technická data

použití    pro olověné akumulátory  12V
  displej LED  

  3 místný  max "999" 14mm

  testovací proud     100 A +/-5% při 13,2 V
  měřicí rozsah     8 - 25V DC
  napětí při zatížení     8 - 16V DC
  doba testu     10s
  přesnost měření  

  0,1 V

  provozní teplota  

  0°C až +50°C

napájení  

  z měřené baterie

  rozměry  

  285 x 107 x 75 mm

  hmotnost  

  1,3 kg

význam kontrolek při zatížení 100A

OK

 kontrolka LED

   <  9,1 V (vybitá, špatná)

WEAK

 kontrolka LED

   9,1 - 10.7 V (použitelná)

BRAD  kontrolka LED

   > 10.48V (dobrá)

 

 pro zátěžové měření baterie 40 až 500 Ah

 pro 150 - 1400 CCA

  
  Zjištění stavu olověných akumulátorových baterií  12V  
  • Měření napětí při zatížení proudem 100 A. vhodné pro baterie od 40Ah a vyšší
  • Měření napětí baterie při startování motoru.
  • Měření nabíjecího napětí (bez zatížení) při běžícím motoru.

  TESTBT1 analogový zátěžový TESTER autobaterií 6 a 12V při 100A

 Během krátké doby (10sec) zjistíme aktuální stav autobaterie. Ideální zkoušečka s ručkovým měřidlem s barevnou stupnicí k jednoduchému zjištění zbývající kapacity a stavu olověných autoakumulátorů s napětím 12 V nebo 6 V s kapacitou od 35Ah a větší. Zátěžové měření proudem 100A po dobu 6sec.simuluje podmínky startování. Má pět stupnic pro měření  akumulátoru za různé teploty (21°C až -18°C (při nízké teplotě se kapacita baterie snižuje). Červené pole-špatný, žluté pole-použitelný, zelené pole-OK (výborný). Pro správné měření si musíme vybrat jednu z pěti stupnic dle aktuální teploty, neboť při nízkých teplotách se kapacita akumulátoru snižuje a výsledek by byl zkreslen. Tímto testerem správně otestujete baterii i mimo auto  díky zátěžovému měření.

TESTBT1  cena

technická data 
  displej     voltmetr s barev.stupnicí 6-12V
  měřicí rozsah     0 - 16V DC
  testovací proud     45 / 100 A  
  doba měření     2 - 6 sec. 
  přesnost měření  

  0,1 V

  provozní teplota  

  0°C - 55C

napájení  

  z měřené baterie

  rozměry  

  295 x 180 x 60 mm

  hmotnost  

  1,7 kg

  význam bar. pole (pět stupnic dle okolní  teploty)

  barevné pole pro 6V akumulátor

  červené 6V  

  < 4.6V  (špatný nebo vybitý)

  žluté  6V  

  4.6 - 5.8V  (použitelný)

  zelené 6 V  

  5.8 - 7V  (OK)

  barevné pole pro 12V akumulátor

  červené 12V  

  < 7 - 9V (špatný nebo vybitý)

  žluté  12V  

  9 - 11.2V (použitelný)

  zelené 6  12V  

  9.4 - 12.8V (OK)

 

pro zátěžové měření 6V baterie  15 až 500Ah

pro zátěžové měření 12V baterie  30 až 700Ah

  

   Zjištění stavu olověných akumulátorových baterií  6V nebo 12V  

  • zatěžovací měření proudem 100 A. vhodné pro baterie od 15/30Ah a vyšší
  • Měření nabíjecího napětí (bez zatížení) při běžícím motoru.

  • Měření napětí baterie (bez přepnutí na zatěžovací měření) při startování motoru.


  TESTBT3  digitální zátěžový TESTER autobaterií 12V při zatížení 100A

  Během 10sec zjistíme aktuální stav akumulátor, stav je indikován barevnými LED (zelená-výborný, žlutá -použitelný, červená-špatný). automatická digitální zkoušečka s číslicovým 3 místným LED displejem s barevnými kontrolkami LED k jednoduchému zjištění zbývající kapacity a stavu olověných autoakumulátorů s napětím 12V pro kapacity od 35Ah a více. Zátěžové měření proudem 100A  po dobu 10 sec. (simuluje podmínky startování). Poloautomatický provoz doplněný kontrolkami 3x LED. Vhodné pro amatérské i profesionální použití. Tímto testerem správně otestujete baterii i mimo auto díky zátěžovému měření.

TESTBT3  cena

technická data

  displej LED  

  3 místný  max "999" 14mm

  testovací proud     100 A +/-5% při 13,2 V
  měřicí rozsah     8 - 25V DC
  napětí při zatížení     8 - 16V DC
  doba testu     10s
  přesnost měření  

  0,1 V

  provozní teplota  

  0°C až +50°C

napájení  

  z měřené baterie

  rozměry  

  285 x 107 x 75 mm

  hmotnost  

  1,3 kg

význam kontrolek

OK

 kontrolka LED

   <  9,1 V (vybitá, špatná)

WEAK

 kontrolka LED

   9,1 - 10.7 V (použitelná)

BRAD

 kontrolka LED

   > 10.48V (dobrá)

 

 pro zátěžové měření baterie 36 až 500 Ah

  
  Zjištění stavu olověných akumulátorových baterií  12V  
  • zatěžovací měření „zkratovým“proudem 100 A.  vhodné  od 36Ah a vyšší
  • Měření napětí baterie při startování motoru.
  • Měření nabíjecího napětí (bez zatížení) při běžícím motoru.

  TESTBT4  zátěžový digitální TESTER autobaterií 6 a 12V  125A

  Tento jednoduchý a přesný  tester autobaterií se používá k zjištění stavu 6V a 12V autobaterie ve vozidlech.  Také můžete kontrolovat dobíjení (test alternátoru) a test startéru ve vozidlech s napětím 12V. Vhodný pro klasické kyselinové, gelové a AGM baterie. Po připojení testeru k baterii se na displeji ukáže okamžité napětí baterie. Zadáte tlačítkem hodnotu startovacího proudu CCA dle kapacity baterie a normy SAE a stačíte knoflík LOAD (start), zátěžové měření trvá asi 10 sec a pak se rozsvítí kontrolka stavu baterie. Diody LED (GOOD, WEAK nebo BAD) ukážou v jakém stavu baterie je: zda-li je nabitá, je nutné ji nabít či nahradit novou. Měří baterie od napětí 4,5V do 18,5V. Dále je možno provádět měření dobíjení alternátoru a funkčnost startéru (nadměrný odběr). Nepotřebuje žádný zdroj – potřebné napětí si bere z měřené baterie.

TESTBT4  cena 

technická data

TESTY  

  zátěžový test akumulátoru

  test dobíjení (alternátoru)

  test startéru

napájení  

  6 nebo 12V z měřené baterie

  displej LED  

  4 místný číslicový 14mm

kontrolky LED  

  5x barevné kontrolky LED

  zátěžový proud     125 A
  měřicí rozsah     4,5 - 18,5 V DC
  doba testu     10 sec
  přesnost měření  

  0,1 V

  provozní teplota  

  -18°C až +50°C

napájení  

  z měřené baterie

  rozměry  

  190 x 98 x 38 mm

  hmotnost  

  0,3 kg

  akustický indikátor

2x LED kontrolka akumulátoru  6V - 12V

3x LED stavu baterie: GOOD - WEAK - BAD


nastavení hodnoty CCA dle normy SAE

6V  150, 200, 250, 300, 350, 400, 500 
12V  300, 400, 500, 600, 700, 800, 900, 1000
 

 

  poznámka:  

nastavení hodnoty CCA (Cold Cranking Ampere):  Tato hodnota je vyznačena na baterii. Pokud tomu tak není, můžete si ji vyžádat u výrobce, resp. u prodejce. Pokud nemáte možnost si hodnotu zjistit, použijte následující referenčhodnoty: autobaterie (36 až 100 Ah): 500 až 800 CCA, autobaterie (nad 100 Ah): 800 až 999 CCA, solární baterie: 300-500 CCA.

a) hodnocení stavu baterie dle výsledku měření:
  kontrolky LED    stav autobaterie
Svítí ukazatel  GOOD  Kapacita autobaterie je v pořádku.

Svítí ukazatel  WEAK  nebo  BAD , ale hodnota napěna displeji zůstává stabilní.

Kapacita autobaterie není uspokojivá. Autobaterie je buď vadná, nebo nedostatečně nabita. Určete hustotu kyseliny elektrolytu. Pokud používáte běžnou autobaterii, která není bezúdržbová, zkontrolujte hustotu elektrolytu násoskovým hustoměrem (min. 1,20 až 1,22 kg/l). Hodnota hustoty po nabití autobaterie pod 1,24 kg/l signalizuje, že autobaterie je opotřebována (asi po 5 až 8 letech). Taková autobaterie by se měla vyměnit. V případě bezúdržbové autobaterie se nemusí kontrolovat hustota elektrolytu a stačí ji jen dobíjet.

Svítí ukazatel WEAK  nebo  BAD  a hodnota napětí se snížila.

Autobaterie může být vadná nebo hluboce vybita a musí se proto vyměnit. Zapište si napětí, které se zobrazuje na displeji po 10 sekundách zátěžového testu. Obnovení napětí po několika sekundách signalizuje vadnou autobaterii. Pomalá obnova napěsignalizuje hluboké vybití autobaterie. Pro detailnější výsledek posouzení doporučujeme provést kontrolu hustoty elektrolytu.


b) test dobíjecí soustavy (test alternátoru) 
 výsledek měření  analýza výsledku
Zobrazované napětí je nižší než 13,5 V    Napětí není dostatečné. Zkontrolujte alternátor.
Hodnota zobrazovaného napětí je mezi 13,5 V až 15 V    Nabíjecí okruh (elektrický alternátor) je v dobrém stavu.
Zobrazované napětí je vyšší než 15 V    Napětí je příliš vysoké. Zkontrolujte alternátor
   
c) test startéru
 tabulka startovacího napětí ve voltech (zátěžové napětí zjištěné během testu kapacity baterie)
Zátěžové napětí (zjištěno při testu a)   10,4 10,6 10,8 11,0 11,2 11,4 11,6 11,8
Minimální startovací napětí    9,7 10,0 10,3 10,6 10,9 11,2 11,4 11,6

  BT2000  digitální automatický TESTER autobaterií 12V s voltmetrem

  Velmi jednoduchý a přesný tester 12V autobaterií. Vhodný pro klasické kyselinové, gelové a AGM baterie. Po připojení baterie tester na displeji ukáže okamžité napětí baterie. Zadáte kapacitu baterie (Ah) a normu, ve které chcete měřit (EN, DIN, atd.) a na displeji nastavíte hodnotu startovacího proudu měřené baterie. Poté tester ukáže aktuální startovací proud baterie. Diody se symboly baterie ukáží v jakém stavu baterie je: zda-li je nabitá, je nutné ji nabít či nahradit novou. Měří baterie od napětí 7,6V do 17V. Dále je možno provádět měření dobíjení alternátoru a funkčnost startéru. Nepotřebuje žádný zdroj – potřebné napětí si bere z měřené baterie.

BT2000  cena

technická data

  displej LED  

  3 místný číslicový 14mm

kontrolky LED  

  5x barevné kontrolky LED

  měřicí rozsah     7,6 - 17,0 V DC
  doba testu     několik sec.
  přesnost měření  

  0,1 V

  provozní teplota  

  -18°C až +50°C

napájení  

  z měřené baterie

  rozměry  

  190 x 98 x 38 mm

  hmotnost  

  0,3 kg


volba hodnotícího systému

hodnotící systém výchozí hodnota rozsah (Ah)
CCA 500 Ah 100-1400
SAE 600 Ah 100-1400
EN 600 Ah 100-1400
IEC 280 Ah 100-800
DIN 280 Ah 100-800

návod k obsluze:   

  
rozsvícené kontrolky I.     význam kontrolek při měření baterie
OK LOW X  baterie je zcela nabitá a v pořádku
OK LOW X  po opětovném nabití lze baterii opět využívat
OK LOW X  proveďte nabití baterie a měření opakujte, při zjištění stejného výsledku baterii vyměňte
OK LOW X  baterie je slabá, nutná výměna

rozsvícené kontrolky II.

    význam kontrolek při kontrole startovacího systému

OK Replace

 startovací napětí je vyšší než 9,6V, startovací systém je v pořádku

OK

Replace

 startovací napětí je nižší než 9,6V, závada ve startovacím systému, proveďte kontrolu zapojení a startéru


rozsvícené kontrolky II.

    význam kontrolek při kontrole nabíjení

OK Replace

 nejvyšší nabíjecí napětí je 13,3 až 15,5V, nabíjecí systém je v pořádku

OK Replace

 nabíjecí napětí je nižší než 13,3V nebo vyšší než 15,5V, jeli napětí nižší, zkontrolujte alternátor, jeli vyšší, zkontrolujte regulátor


  Zjištění stavu olověných akumulátorových baterií  12V  
  • detekce vadného článku baterie
  • Měření napětí baterie při startování motoru.
  • Měření nabíjecího napětí, kontrola nabíjecí soustavy 
  • Hodnocení kapacity baterie dle různých norem (CCA, SAE, EN, ICE, DIN)
  • Rychlé a jednoznačné výsledky během několika sekund bez nutnosti dalšího testování



  Doplňující informace o dobíjení olověných akumulátorů

Kapacita (startovací síla) plně nabité autobaterie klesá při teplotách pod bodem mrazu na 70 % i méně
Největší poškození autobaterií způsobuje jejich přebití.
„Teplé“ baterie lze rychleji dobít než baterie studené.
Každá baterie se samovolně vybíjí. U bezúdržbových baterií je tento vybíjecí proud nejnižší.
U dlouhodobě nenabitých baterií se projevuje sulfatace (zasíření olověných desek akumulátorů) a tím  ztrácejí baterie svojí kapacitu.
Nabitá (nepoškozená) baterie vykazuje napětí naprázdno 12,7 V (nebo více).
Poškozená nebo vybitá vykazuje napětí naprázdno 10,5 V (nebo méně).



 další nabídka:

domů  >> měřící přístroje  >> 2. zátěžové testery autobaterií a olověných akumulátorů

         

 

 

aktualizace stránky 15.11.2021 ceny byly aktualizovány a jsou s DPH